INTERVJU: STUDENTI PEDAGOGIJE U NAŠEM DOMU

U srijedu, 7. 12., u naš dom su došli studenti 5. godine pedagogije Filozofskog fakulteta u Osijeku na predavanje o domskoj pedagogiji. Dočekali smo ih prigodnim glazbenim i recitatorskim izvedbama učenika, a zatim su ravnateljica doma, prof. Nataša Šimić, i pedagoginja, prof. Branka Vitić, održale predavanje o domskoj pedagogiji. Studenti su bili iznenađeni i zadovoljni, a dvoje studenata je pristalo na kratak intervju.

NOVINARKA (Vera Malinović): Dobar dan! Za početak, možete li mi se, molim vas, ukratko predstaviti?
STUDENTICA: Dobar dan, ja sam Melita, studentica sam 5. godine pedagogije i povijesti na Filozofskom fakultetu u Osijeku i iz Čepina sam.
STUDENT: Ja sam Jure, student 5. godine engleskog jezika (prevoditeljstva) i pedagogije i dolazim iz Iloka.
N: Je li studij pedagogije sam po sebi težak?
M: Pa sam studij nije toliko težak, nego je možda malo apstraktan. Po dolasku na studij svi smo se pitali što je to zapravo pedagogija. Bilo je malo previše teorije, ali kada smo se počeli susretati s praksom, shvatili smo da je to sve uklopivo jedno s drugim. U svakom slučaju, za onoga koga to zanima, nije teško.
N: Možete li mi reći, o čemu je bilo ovo predavanje u našem domu i kako će vam ono pomoći u vašem daljnjem studiranju?
J: Pa mi, kao studenti 5. godine, smo više usmjereni na to da zapravo upoznajemo praksu našeg zanimanja. Preddiplomski studij je uglavnom bila sama pedagoška teorija, a na diplomskom studiju radimo praksu i posjećujemo razne ustanove da vidimo na koji način u stvarnom životu pedagozi rade i na koji način to sve funkcionira. Samim ovim što smo posjetili ovaj učenički dom smo dobili jedan uvid u pedagošku stvarnost i kako se stvari odvijaju u stvarnom svijetu te to možemo usporediti sa onim što smo učili, sa teorijom domske pedagogije.
N: Je li ovo jedini učenički dom koji ste posjetili i planirate li posjetiti možda još koji?
M: Ovo je prvi dom koji smo posjetili. Prošli tjedan smo posjetili vrtić i išli smo već nekoliko puta u vrtiće, ali ovo mi je definitivno jedno super iskustvo jer nikad nisam bila u domu iako me možda zanimalo, mislim da nikada ne bih došla samoinicijativno i ispitivala nešto tako da smatram ovo jako korisnim. Mene osobno pedagogija jako zanima i pronalazim se u ovom periodu, gledam hoću li se moći snaći i hoću li to moći raditi u svom budućem životu.
N: Jeste li zadovoljni ovim izvedbama učenika i samim predavanjem?
M: Iskreno, prezadovoljna sam. Nismo uopće očekivali da ćete nas tako veličanstveno dočekati sa svom onom gozbom i sve što ste izveli za nas je jako lijepo. Stvarno svaka čast učenicima na izvedbi, mislim da svi ljudi koji ovdje rade mogu biti jako ponosni na vas. Što se tiče predavanja, bilo je jako korisno, lijepo je čuti neke druge perspektive, nešto što nismo do sada znali. I sam dom kao dom, nitko nije mogao zamisliti da ovako lijepo može biti sređen i da se svakom stvarno posvećuje pažnja te da svatko može pronaći neki kutak za sebe.
N: Jeste li možda vi živjeli u učeničkom domu ili možda trenutno živite u studentskom domu?
J: Da, ja trenutno živim u studentskom domu, ali nisam nikada živio u učeničkom domu. Studentski dom je malo drugačija priča jer nemamo nikakve obroke, nemamo nikakav nadzor od strane nekih pedagoga i slično, možete raditi kad hoćete što hoćete, dolaziti i odlaziti kad god hoćete, sami si organizirate vrijeme...
N: Je li to dobro ili loše?
J: Siguran sam da bi neke osobe izvukle više od toga da ih netko nadzire i tjera ih da uče, sigurno bi bilo manje padanja na fakultetu. S druge strane, netko tko si zna dobro organizirati vrijeme i obaveze, to mu puno više odgovara, a uostalom te vještine moraju ljudi steći prije ili kasnije. Samostalan život pruža tu dobru priliku.
N: Kakve su prednosti rada u domu za pedagoge naspram na primjer rada u školi?
M: Zanimljivo pitanje. Smatram da se u radu u domu razvija nekakva obiteljska, odnosno socijalna dimenzija. Posao pedagoga, po meni, je puno više od samog posla jer tu se definitivno ima nekakav suživot sa djecom s kojom radiš. Mislim da je ta nota posebno ovdje naglašena jer ipak vi ovdje živite i provodite 4 godine zajedno, dok u školama djeca budu određen broj sati i odu svojim kućama. Vi ovdje dođete i vama je ovdje osoblje, uključujući pedagoge, dio života.
J: Mislim da domski pedagog ulazi malo dublje u život učenika, posvećuje im malo više vremena, samom životu učenika i njihovom odgoju, dok školski pedagog više vremena provodi organizirajući rad škole i ima puno drugih obaveza koje mu se nameću. U domu pedagog ima više vremena da se posveti obrazovnoj sferi učenika.
N: I evo za kraj, imate li možda kakvu poruku za nas?
M: Samo tako nastavite, budite hrabri, uživajte u životu. Svaka čast svima koji ovdje rade, koji su nam ovo omogućili, a vi samo to cijenite i nemojte to iskorištavati.
J: Htio bih samo reći da je pedagoginja jako puno nahvalila učenike, što znači da sigurno ovdje nešto jako dobro radite i samo tako nastavite. Ovo je jedna prekrasna ustanova, odlično uređena, odlično organizirana i odlični su i učenici. Imam samo pohvale.
M: Još samo da se nadovežem, smatram da je jako važno što ovdje vlada tako dobro ozračje i što se svi međusobno, barem smo mi dobili takav dojam, super slažete. Naravno, zna se tko je ravnateljica, tko je pedagoginja, tko odgajatelj, ali opet oni vas poprilično uvažavaju kao što i vi njih poštujete. Sviđa mi se što je uspostavljen nekakav profesionalno-prijateljski odnos. U svakom slučaju, mislim da to trebate obostrano cijeniti, jer takav odnos nije jednostavno uspostaviti i trebate ga održavati što bolje.
N: Hvala vam puno na izdvojenom vremenu.
M i J: Hvala vama na svemu.
Svim studentima želimo sreću u nastavku njihovog sudiranja, učenicima čestitamo na izvedbi, a ravnateljici i pedagoginji čestitamo na odličnoj organizaciji i izvrsnom predavanju.

Vera Malinović, 18
DSC06845