Održana edukacija o metodi Obiteljske grupne konferencije u sklopu projekta „Šutnja je najglasniji vrisak“

U sklopu projekta „Šutnja je najglasniji vrisak, dana 2. travnja 2025. godine u Učeničkom domu “Hrvatskoga radiše” Osijek, održana je edukacija namijenjena odgajateljima, stručnim suradnicima i ravnateljima učeničkih domova“, s temom „Multidisciplinarni pristup i rad s obitelji kroz metodu Obiteljske grupne konferencije (FGC)”.

Predavanje je održala dr. sc. Gordana Horvat, asistentica na Pravnom fakultetu u Osijeku, Studij socijalnog rada, koja se kroz svoje znanstveno i praktično djelovanje intenzivno bavi podrškom obiteljima i ranjivim skupinama. Izlaganje je bilo posvećeno predstavljanju FGC metode, njezinim teorijskim temeljima, povijesnom i kulturnom kontekstu, kao i mogućnostima primjene u radu s djecom, mladima i njihovim obiteljima.

Ova metoda, temeljena na osnaživanju obitelji i uključivanju šire socijalne mreže u donošenje odluka, predstavlja značajan iskorak u radu s korisnicima. U fokusu predavanja bila je promjena paradigme – od stručnjaka kao nositelja moći prema obitelji kao aktivnom subjektu, a naglasak je stavljen na važnost međuresorne suradnje i transparentne, dvosmjerne komunikacije između institucija i obitelji.

Uz odgajatelje doma, predavanju su se pridružile i pedagoginja te ravnateljica Srednjoškolskog đačkog doma Osijek, što je pridonijelo širem stručnom promišljanju o mogućnostima primjene FGC metode u našim ustanovama. Prisutne su bile i tri studentice socijalnog rada koje su aktivno pratile predavanje te unijele svježinu i znatiželju buduće struke. Emocionalnu toplinu susretu dodatno je donijela Maya, pas za emocionalnu potporu, čija je prisutnost pozitivno utjecala na atmosferu i otvorenost sudionika.

Zaključak edukacije bio je jasan – suradnja među strukama, poštivanje snaga i dostojanstva obitelji te otvorenost za nove metode ključni su elementi kvalitetnog rada s djecom i mladima u sustavu odgoja i socijalne skrbi. Edukacija je izazvala brojne pozitivne reakcije i potaknula konkretna promišljanja o mogućoj integraciji metode u postojeću praksu. Projekt se nastavlja radionicama za učenike i roditelje u travnju i svibnju.